Kawa na ławę

1173129_375051325973512_345187626_n

Po świętach ciężko wrócić do zawodowej formy. Zwłaszcza, że już za kilka dni kolejna okazja do świętowania, przerw w diecie i toastów z rzeszą dawno, niedawno lub w ogóle nigdy wcześniej niewidzianych znajomych. W powrocie do formy zdecydowanie bardzo pomaga filiżanka czarnej kawy. Statystyki wskazują, że jej spożycie stale rośnie. A to sprawia, że światowi liderzy produkcji i dystrybucji tej popularnej używki ciągle szukają nowych sposobów na zwiększenie sprzedaży. Choćby przez nowe rodzaje automatów – maszyn vendingowych, których projekty co pewien czas wychodzą na światło dzienne.

Najciekawsze projekty przyszłych biurowych automatów z kawą zaprezentowała ostatnio Lavazza. Jej seria dystrybutorów kawy Espresso Blue wzbogaciła się – na razie na papierze – o nowe wysokowydajne urządzenia zaprojektowane przez młodych grafików. Jednym z takich projektów jest „Fuel” meksykańskiego artysty Alberto Arniego.

W nowej koncepcji wymagaliśmy uwzględnienia statystyk sprzedaży kawy na wynos w kawiarniach sieciowych i na stacjach benzynowych. Na życzenie naszej firmy dwie niezależne agencje przeprowadziły również internetowe ankiety mające na celu zbadanie nawyków pracowników biurowych. Ponad 47% ankietowanych przyznało się do używania do porannej kawy kubków XXL, co pokrywa się ze wspomnianymi statystykami z dystrybucji kawy na wynos” – Wspomina kierownik działu R&D koncernu Lavazza.

Statystyki ze stacji benzynowych i wskazane w nich ilości kawy pochłaniane w jednorazowych kubkach wielkości średniej porcji obiadowej, natchnęły mnie do stworzenia dystrybutora kawy wzorowanego na dystrybutorze paliwa” – dodaje Alberto Arni

Kierownictwo koncernu chwali odważny projekt jako rewolucyjny. Dział technologiczny nawiązał już współpracę z hodowcami gęsi w celu określenia wydajności pompy. Poza niewątpliwym wzrostem ilości sprzedawanej w ten sposób kawy koncern zwraca także uwagę na ekologiczne i społeczne aspekty jego wdrożenia. Nowy automat likwiduje problem odpadów, gdyż nie wymaga stosowania jednorazowych kubeczków. Poza tym wpływa pozytywnie na stopę bezrobocia generując dodatkowe miejsca pracy w postaci personelu obsługi. Nie mniej istotną cechą dystrybutora jest również wzrost zadowolenia klientów, gdyż każdy może dokładnie określić jaka ilość kawy go zadowala, choćby na podstawie pojemności żołądka.

Nadal pozostaje również możliwość „zatankowania” kawy na wynos do dowolnego pojemnika. Może być to również kubek XXL.

 

(Grafika prezentuje jeden ze wstępnych szkiców nowego dystrybutora autorstwa Alberto Arniego)

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s