Pieskie tycie

trzoda

Z badań trzody chlewnej prowadzonych przez Towarzystwo Chów Tucznika Humanitarny lub na Humus (CTHuLHu) na potrzeby raportu WHO w sprawie wstępnego przygotowania mięsa wieprzowego do spożycia wynika, że długofalowe badania nad GMP (genetically modified pigs) finansowane z grantów Fundacji McDonalda na lata 2010 – 2020, a mające na celu implementację genów psa domowego ze szczególnym uwzględnieniem tendencji do samodzielnego panierowania będzie kluczowe dla zwiększenia produktywności rasy Duroc i Pietrain oraz znacząco wpłynie na ograniczenie zużycia energii w barach szybkiej obsługi.

Badania te znakomicie wpisują się w zalecenia Dyrektywy Unii Europejskiej dotyczącej ekoprojektu, która zakłada między innymi obniżenie emisji dwutlenku węgla o 20% do roku 2020, głównie dzięki ograniczeniu zużycia energii. Co prawda nie są to działania bezpośrednio powiązane, ale zostały docenione przez komisję Rady Europy do spraw energii, dzięki której w ramach wynegocjowanych kwot w porozumieniu z Kyoto udało się wyasygnować 67 milionów euro na pilotażowy program informacyjny wśród hodowców. Program przewiduje między innymi ustawienie w pobliżu punktów skupu żywca tablic informacyjnych o unijnym dofinansowaniu projektu wraz z odpowiednim energooszczędnym oświetleniem lampami LED oraz utworzenie wielojęzycznej strony internetowej prezentującej wyniki prowadzonych badań, z której będzie można także pobrać stosowną aplikację wyświetlającą postęp prac nad samopanierującym się mięsem rasy Duroc (z ang. self-breaded Duroc meat, czyli w skrócie SBDM).

Trwają także rozmowy z firmą Rovio nad opracowaniem gry edukacyjnej dla najmłodszych. Firmę wybrano ze względu na duże doświadczenie w wirtualnym uboju świń, choć niektóre kluby europarlamentu zgłaszały zastrzeżenia, że ubój ten prowadzony jest w wysoce niehumanitarny sposób, w dodatku na masową skalę. Zażalenia jednak szybko oddalono, gdyż ekspertyza wykazała, że określenie „niehumanitarny” sensu stricto w odniesieniu do ptaków jest całkowicie bezprzedmiotowe.

 

(temat wybornie zilustrowała Maria Apoleika)
Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s